رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم الاء الرحمن

رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم الاء الرحمن


 

53


جه موعد المؤتمر بتاع الشركات 


تواجد جميع مدراء الشركات مع تأخير نور المتعمد وادهم الي عامل لا مبالي عينه على الباب 


دخلت نور ووراها داني 


لابسة طقم اسود بنطلون وبليزر اسود وقميص ابيض وفاردة شعرها مع مكياج خفيف 


ادم ضحك بسخرية 


ادهم اتنهد وحاول ما يبصلهاش بعد ما القت السلام على الجميع 


واتخذت مكانها الي كان بجانب ريحان الرفاعي 


لكن قبل ما تقعد وقف ريحان 


ريحان : اهلا وسهلا بالحضور الكرام النهاردة هيكون عندي احتفالين الاحتفال الاول بأنه الانسة نور العمري قبلت تشاركنا خبراتها في مجال التصميم وتبقى شركاتنا عبارة عن تصميم اشتغالناه بكل حب 


وتشاركية والاحتفال التاني اننا هناخد الصفقة دي النهاردة وانا واثق من ده 


ad

مازن قرب من ادهم الي بيبصلهم وبيشد على ايده بغضب 


مازن :اهدى يا ادهم هو بيغيضك 






ادهم وقف بغضب ورمى في وشهم المغلف الي قدامه :ما تحتفلش يا روح امك 


الصفقة الي فرحان فيها راحة لشركة العمري جروب


وقرب من نور بغضب 


قدامي على العربية 


مازن وادم :اهدا يا ادهم مش كده 


ريحان وقف في وش ادهم ونور وراه : فهمني ازاي بقى الصفقة بقت بتاعتك يا روح امك 


ادهم حك دقنه وبص لنور الي مصدومه :كده يا روح امك 


وضربه بالبوكس وكل الموجودين بيحاولوا يبعدوهم عن بعض 


نور خافت جدا 


مازن بغضب بص لسيرين :خديها من هنا هو دلوقت مش شايف حد قدامه 


سيرين مسكت نور من ايدها وشدتها معاها ونور مش فاهمة ايه الي حصل لكل ده 


ادم وسنان بعدوهم عن بعض بالعافية 


ادهم بغضب وهو بينهج بسرعة :الا نور يله الا نور اقسم بالله افرمك يا ريحان ابعد عن مراتي 


ريحان بغضب اكبر :ايه رائيك انك كبرتها في دماغي يله انا الاول كنت معتبرها شغل وبس لكن انت دلوقت كبرتها في دماغي وهتبقى شغل وحاجات تانية 


ادهم كان هينقض عليه من تاني لكن ادم ومازن مسكوه جامد وخرجوه بالغصب 


ad


سنان :انت مجنون ايه لعب العيال ده 


ريحان بصله بغضب :هو انا جيت جنبه ما انت شفت الي حصل هو هزء ومش واثق في نفسه اصلا 


نكد عليا الله ينكد عليه 


لكن تصدق هاخدها منه واقهره 


سنان :غبي يا ريحان احنا دلوقت بالصفقة الي راحت ليهم 


ريحان :انا عارف مين الي اداهم الصفقة 


سنان بعدم فهم :مين 


ريحان :والدي العزيز مفيش غيره اصله صاحب سامي اللئيم واكيد عرف ياخدها بدماغه 


ده دماغه سم 


هنا دخل رحيم واستغرب من وضع المكتب 


رحيم :ايه الي عمل في المكتب كده 


ريحان مسح على شعره بغضب :مفيش خناقة عبيطة


رحيم :اهااا طيب متنساش معادنا بالليل هروح اخطب علق النهاردة 


ريحان :قشطة يا برنس 


سنان :وانا مش معزوم 


رحيم بهزار : انت بالذات لا سلام بقى 


سنان :اخوك واقع واقع 


ad


..............................................................


عند ادهم 


دخل المكتب وهو متعصب جامد 


ادم بغضب :ايه الي هببته ده 


مازن :حصل ايه لكل الي عملته ده وازاي الصفقة بقت لينا كده وروحنا ليه من اساسه بما انها لينا 


ادهم بغضب وبيتنفس جامد :كنت عايز اكسرها وثبتلها انها قوية لكن وهي معايا وبتكسب بس وهي معايا 


ادم بغضب :طيب وايه الي حصل بينت للكل انك ضعيف 


ادهم بصراخ :ما قدرتش استحمل اشوفه قريب منها كده اتجننت ما شوفتش قدامي 






مازن بغضب :انساها يا اخي انساها انت ما بتعملش حاجة غير انك بتدمر نفسك وشغلك يلعن ابو ده حب يا اخي الي يذل كده اوووف 


هي من لما ظهرت وانت انسان تاني خالص مفيش في دماغك غير نور وبس 


ادهم بغضب مسكه من قميصه :ما تجيبش سيرتها على لسانك 


ادم بغضب :ايه هتضربنا احنا كمان على شان نور هانم 


ادهم بصله بغضب وزق مازن وسابهم ومشي 


مازن :ده جنان ده مش حب 


...................................................


عند نور


دخلت المكتب وسيرين وراها


ad

نور كانت مصدومة من الي حصل مفيش سبب لكل ده


سيرين بشرود :تعرفي يا نور انا النهاردة حسدتك على حب ادهم ليكي 


نور بصتلها بصمت 


سيرين كملت :الي تلاقي حد يحبها الحب ده كله وتسيبه تبقى غبية يا نور ادهم بيعشقك يا ريت مازن يحبني ربع الحب الي بيحبهولك ادهم 


نور الدموع اتحجرت في عينيها وقلبها بيدق جامد 


هنا دخل ادهم 


اتخضوا من هيئتة 


ادهم بغضب :سيرين اطلعي بره 


سيرين اتصنمت 


ادهم بغضب وصراخ :سيرين اطلعي بره بقولك 


سيرين خرجت تجري 


ونور بتبصله بصمت غريب 


ادهم خبط الطاولة برجله اتكسرت واتكلم بصراخ : ابعدي ريحان عن سكتك يا نور لو شفتك قريبة منه تاني اقسم بالله لا تكوني بقبرك


نور قامت ووقفت قدامه 


ادهم مسك دراعها :انا ممكن اعديلك كل حاجة واي حاجة الا انك تدوسي عليا كراجل وتقربي حد منك تفسخي عقدك مع ريحان الرفاعي فاهمة 


ad

نور بصت لعينيه الخايفة بدموع متحجرة 


ادهم قلق عليها وساب دراعها :انتي كويسة 


مسك وشها بلهفة :نور فيكي حاجة 


نور بصت لعينيه الخايفة والملهوفة عليها وهي مستغربة كمية الحب والخوف واللهفة الي فيه 


ادهم بقلق :نور اتكلمي انتي كويسة 


نور دارتله ظهرها ومسحت دمعتها :كويسة يا ادهم ما تقلقش لو سمحت سيبني استريح شوية 


ادهم شد على ايده بغضب : نور سمعتي انا قولت ايه 


نور لفتله وبصت في عينيه :انت ليه بتعمل بنفسك كده ما تعيش حياتك وتسيبني في حالي 


ادهم بألم داخلي اتكلم بسخرية : هعيش حياتي ازاي وانتي كل حياتي 


وسابها ومشي 


نور لما طلع رمت كل حاجة عالمكتب وانهارت من العياط وكأنه كلمته دي جابت اخرها 


سيرين جريت عليها :نور نور في ايه مالك حصل ايه ادهم عملك حاجة 


نور بدموع :هو ليه كده يا سيرين ليه كل اما باجي انساه بيعمل حاجة تخليه محفور جوايا كده انا بقوله حاجات عكس الي جوايا وبرضه بيستحمل ولسه بيحبني 


سيرين :اديه فرصة يا نور والله ادهم يستاهل انك تحبيه وتديه كل مشاعرك ادهم حد يستاهل يتحب ادهم مخلص ليكي بطريقة غريبة 


عمري ما شفت راجل بيحب حد من قبل ما يشوفه اصلا 


ad

ادهم طول عمره بيحبك على شان كده مهما عملتي بيستحمل منك اي حاجة 


اهدي انتي دلوقت وتعالي نروح ارتاحي شوية وفكري بالراحة 


نور مسحت دموعها ووقفت :عايزة اروح للدكتورة اطمن على ابني 


سيرين :هروح معاكي 


فعلا سيرين حصلتها بعربيتها واطمنت على الي ببطنها 


سيرين :هو مش باين ولد ولا بنت 


الدكتورة : ولد ان شاء الله 


سيرين :ههههههه ايوه بقى ويالله بقى هيجيلنا ادهم تاني 


نور حطت ايدها على بطنها وابتسمت 


الدكتورة :انا كتبتلك شوية فيتامين لازم تاخدية وابعدي عن اي توتر وعصبية 


نور :ان شاء الله 


نور روحت البيت 


منال بلهفة :بضربلك ما بترديش ليه قلقتيني 


نور :مفيش يا ماما انا كويسة لكن روحت للدكتورة اطمنت على الي في بطني 


منال بلهفة :هااه بين جنسه ايه 


نور :هههه ولد زيك يا ماما 


منال :يا الف بركة ده ادهم هيتبسط جدا لو عرف 


ad


نور :هطلع ارتاح شوية يا ماما 


منال :اطبعي يا حبيبتي ولما يجهز الغدا هصحيكي 


نور اومأتلها في دماغها وطلعت خدت شاور وصلت فرضها 


ومددت على السرير لكن صورة ادهم مش بتروح من دماغها وريحته محاوطاها 


نور قعدت :اووف بقى اووف 


وحطت ايدها على بطنها وابتسمت : باين انك هتطلع نسخة تانية من ادهم العمري كنت واقفة قدامه النهاردة وريحته بتخرم انفي شوية وهقع قدامه 






على شان يحضني 


هنا ضربت ندى على نور 


نور :الوو ازيك يا ندى عاملة ايه 


ندى :وحشتيني اوي اوي اوي 


نور :طيب ما تيجي تتغدي معانا 


ندى :ادم لسه متأثر بموت مامته مش هقدر اسيبه 


نور :اها خدي بالك منه اوعي تنسي تحميه


ندى :ههههههههه وجاتك ايه يا نور 


نور :بقولك يا ندى هو انتي توحمتي على ايه في بداية حملك 


ندى :على الفريز على الحامض على ريحة البنزين هههههه


ad

نور 🤨


ندى :اه والله 


نور :وادم وضعه ايه في وحامك 


ندى :كرهته ما كنتش طايقاه اول حملي 


ندى بلؤم :هو وحامك جي على ادهم ولا ايه 


نور بغيظ :هموت واشم عطره دلوقت حاسس وكاني مدمنة مخدرات ريحة عطره بتريحني 


ندى :هههههههههه يبقى هتجيبي نسخة من ادهم العمري 


عموما هفتنلك الرجالة النهاردة هتروحله الفيلا 


نور بعدم فهم :ڤيلا ايه 


ندى بمكر :هو من فترة نادر ما ينام هنا اشترى ڤيلا قريبة من هنا وزبطها وقاعد فيها غالب وقته والله واعلم مين معاه 


نور 🤨:وما قولتيش ليه من زمان 


ندى :افتكرت انه ما يهمكيش تعرفي هو بيعمل ايه 


نور بغيظ :طب اقفلي اقفلي سلام 


ندى :هبعتلك مكان الڤيلا لو عايزة تروحي تشوفيها من بعيد 


نور قفلت واتغاضت جدا عمره ما جابلها سيرة عن البيت ده 


.............................................


عند سيرين 


ad

روحت البيت واتغدت مع والدتها ونادر مفيش شوية كان الباب بيخبط 


نادر فتح كانت مايا 


سيرين استغربت لكن توقعت انها جاية تصلح بينها وبين مازن  :ازيك يا مايا عاملة ايه اتفضلي 


مايا بهزار :وحشتيني اووي هو الي بيزعل من مازن بيحلو كده 


سيرين بضحك :هههه اه والله تصدقي 


قعدوا مع بعض وهزروا 


مايا :هي نور عاملة ايه دلوقت 


سيرين :كويسة جدا 


مايا :وعيلتك عاملين ايه 


سيرين 🙄: داني كويس يا مايا 


مايا بتعلثم :وايه الي جاب سيرة داني 


سيرين بهزار :يا بنتي ما هو واضح من الطماطم الي بقت على وشك دي 


مايا حطت ايدها على وشها بخجل 


سيرين بضحك :بتحبيه ههههههههه هو عمي يتحب بصراحة موز وجنتل كده بنفسه 


مايا بأحراج :ما تبطلي بقى 


سيرين :وانا الي فاكراكي خايفة عليا وجاية تقنعيني ارجع لاخوكي 


ad

مايا 😏:اخو مين ده كلب ولا يسوى اوعي ترجعيله ربيه كويس اوي وذليه وبعدين ارجعيله


سيرين :ههههههههههههه اه يا بطني مش قادرة ارحميني 


مايا بغيظ :بصي بقى معاكي اسبوع الاقي داني جاي لباب يطلبني منه فاهمة يا اما هروح اقوله اني بحبه وهفضحكم وعاري عليكم بقى مش انتي مرات الكلب اخويا تبقي مننا وعاري يطولك وقد اعذر من انذر اجراءتك


سلام 


وقامت ومشيت وسيرين فاتحة بوقها :ايه البت الضايعة دي 


سناء :اقفلي بوقك فاتحاه كده ليه 


سيرين :مفيش 


وسابتها ودخلت 


.......................................................







عند ندى 


دخلت اوضتها وحضرت شموع وورد ولبست قميص نوم اسود بيظهر تفاصيلها بجرأة 


دخل ادم وقفت ندى قدامه وعينيه متشعلقة فيها 


ادم قرب منها بغير ارادة منه :ايه الجمال ده 


ندى بصت في عينيه بعشق :وحشتني 


ادم شدها من وسطها وبص في عينيها :انا اسف انتي استحملتي مني كتير قوي 


ندى لفت ايديها على رقبته : بحبك 


ادم باس دماغها : وانا بعشقك وبعشق طيبتك وحنيتك وبهزار باين انه الليلة للصبح هاخد شاور وارجعلك يا عسل 


ad


دخل ادم للحمام 


ندى مسكت الفون وضربت على ادهم 


ادهم بص للفون باستغراب :ندى غريبة عايزة ايه ملهاش بالعادة تضربلي 


ادهم :الوو ازيك يا ندى عاملة ايه 


ندى :انا تمام بقولك ايه 


ادهم باستغراب :ايه 


ندى :الي يفتنلك عن نور حاجة لمصلحتك تعمله ايه 


ادهم حك دقنه :على حسب الحاجة 


ندى :انت معاك فلوس كتير يله تبدلي الفون لاحدث اصدار من الايفون برو


ادهم :قولتلك على حسب 


ندى :بص بقى نور على اخرها عايزة زقة وتوقع 


ادهم بعدم فهم :مش فاهم ازاي يعني 


ندى :نور وحامها كله عليك 


ادهم بنرفزة :ما تقولي على طول عايزة توصلي لايه انا ما بفهمش برغي الستات ده 


ندى بغيظ: غبي 


ادهم 😳:نعععم 


ندى :احم اقصد انه نور من الاخر كده وحامها كله على ريحة البيرڤن بتاعك هتموت وتحضنك وتشم ريحتك النهاردة وانت عندها في المكتب تكة وهتوقع في حضنك 


ad


ادهم حك دقنه وابتسم وعرف الحالة الي كانت فيها وصمتها وبصاتها :بقى كده 


ندى :هتجيبلي الايفون مش كده 


ادهم :هجيبه في حالة واحدة لو عملتيها ساعة ويكون عندك احدث اصدار 


ندى :ايه 


ادهم :كلمي نور وقوليلها انه انا جايب ستات عندي في البيت على شان انساها والي قالك الكلام ده ادم 


ندى :نور ما يهمهاش مش هتيجي 


ادهم :طيب اعملي الي عليكي والفون خلال ساعة هيكون عندك 


ندى :ادهم اوعى نور تعرف اني انا الي قلتلك عن البيرڤن اقسم بالله اقتلك 


ادهم :ما تخافيش اعملي الي بقولك عليه وابعتيلها لوكيشن الڤيلا 


ندى :قشطة سلام 


...................................................







عند نور 


كانت بتحاول تنام 


كلمتها ندى 


ندى :نور عايز اقولك حاجة لكن كأنك ما سمعتيش مني 


نور باستغراب :في ايه


ندى :ادم جه دلوقت من عند ادهم وكان متجنن منه ومتخانق معاه 


نور عدلت نفسها باهتمام  :ليه في ايه 


ندى :الكلب الحقير الوسخ الزبالة جايب وحدة معاه في الڤيلا ولقاهم ادم في وضع مش ولا بد ولما اتعصب ادم ادهم طرده وقاله ملهوش دعوه فيه 


وبدموع مزيفة :ازاي ادهم يقدر يعمل كده ده انا بشوفه قدوة يا نور ازاي يخونك ازاي 


نور اتجننت :متأكدة من الكلام ده 


ندى :ايووه يا نور ما ترجعيلوش ما يستاهلش ده خاين وواطي 


نور قفلت معاها ولبست فستان ازرق بلون السماء وربطة شعرها بسرعة وراحتله الڤيلا 


ومنال بتنده عليها وهي ولا كأنها سامعة 


عند ادهم 


خد شاور ورش بيرفن كتيير اووي ولبس شورت بس 


ونزل تحت عمل قهوة وعينه عالباب 


فجاءة ضرب الجرس كتير قوي اتعمد يتأخر 


ضرب على حد وطلب منه يبعت احدث اصدار من ايفون على القصر بأسم ندى 


وراح فتح باب الڤيلا 


نور زقته ودخلت


يتبع


      الفصل الرابع والخمسون من هنا


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×